נעמת לי מאוד מאת עמי גדליה

היי!  נהניתם בפורים?  מצאתם זמן לקרוא בחגיגות? אז אני מצאתי את זה לפני כמה שבועות בספרייה ...

היא הגיעה לחוג לטלוויזיה קהילתית חסרת ביטחון, מבולבלת ונבוכה ומצאה
 שם ידיד נעים וחברה מיוחדת במינה, היא הלכה באי-רצון לעשות כתבה לטלוויזיה בבית האבות המקומי - וגילתה שם קשישה מרתקת, יוצרת, פמיניסטית, אבל מעל לכול אלו - היא גילתה בעצמה פן שלא היה מוכר לה - ונבהלה. היא מצאה את עצמה נמשכת לעולמות שלא היו מקובלים, עדיין, בסביבתה. היא גילתה שהיא אוהבת ושאהבתה אולי תידחה על-ידי הסובבים אותה. טליה. נערה בת עשרה נכנסת לעולם חדש וזר לה, עולם של אהבות, שמחות, כאב ובלבול, אבל גם - דעות קדומות, שנאות ופחדים, היא מתבגרת 
ומתפתחת על רקע התובנות החדשות שרכשה.

אז אני לתומי דווקא לא עליתי על זה שהיא לסבית , אבל זה התברר לי על מה מדובר בערך בפרק הראשון. לפני שאתם אומרים "אין מצב" תנו לזה צ'אנס.  קראתי כמה ספרים של עמי גדליה מזמן וזכרתי שאהבתי את תכני הספרים שלה- תמיד משהו מעורר מחלוקת (כתבה ספרים על העובדים זרים וכו'). לפי הספרים ניתן לראות שהסופרת מאוד ליברלית, בניגוד להרבה ישראלים (כולל אותי) לעומת זאת, היה מאוד מרענן לקרוא קצת על הצד השני. אני לא יכולה להגיד שהספר שינה את דעתי על הומוסקסואליות, אבל פתחה אותי ועזרה לי להבין יותר את האנשים האלה. 

בקשר לדמויות- לא אהבתי את טליה במיוחד. נבהלה מכל דבר, חיות, להתווכח בחוג, מראה מזוויע. אני לא מאשימה אותה אבל זה נהיה קצת מעצבן לקרוא על פחדנית.  כל שאר הדמויות לא פותחו מספיק במשך העלילה כדי להעביר עליהם ביקורת חוץ מאלזה, עיתונאית מאוד ידועה שטליה פוגשת במהלך עבודתה. לאלזה היה סיפור חיים מרתק, דעות חזקות (שלא עם כולם הסכמתי, אבל  בגלל זה החיים מעניינים!)  וטעויות גדולות שעדיין מנסה לתקן. מה שכן, אהבתי שטליה לקחה על עצמה לעזור לה. כל הכבוד.  תמיד כיף לקרוא על דמות נשית חזקה. 

הספר לא ארוך מדי אבל רציני- קחו בחשבון כמה שעות של קריאה.  אני ממליצה לקרוא אם את/אתה בגיל נכון לזה (אין שום דבר ממש לא מתאים לילדים מתחת לגיל 12, אבל אני בעצמי צעירה אז מי אני לשפוט בעניין הזה) . אפילו  אם בדר"כ לא הייתם נוגעים בספר כזה. מי יודע, אפילו אם לא תסכימו לכלום, זה טוב לפתוח קצת את הראש ולהרחיב אופקים. הייתי נותנת לזה ציון 90%. קריאה מהנה! 

אגב. אשמח מאוד אם תלחצו על הכפתור של העוקבים- זה לא שולח שום התראות או כלום, רק מראה לי שאתם מעוניינים במה שאני כותבת. זה ממש משמעותי בשבילי. תודה ושבת שלום!  
<3 אסתי

תגובות

רשומות פופולריות