אירופה אירופה

אירופה אירופה
שלמה פרל
סיפור אמיתי!

סיפורו האמיתי והלא-ייאמן של שלמה פרל, נער יהודי בן שש-עשרה, במלחמת העולם השנייה, שמסתתר מפני הנאצים ממש בגוב האריות; בבית-הספר הגבוה לנערי אס-אס בגרמניה. ארבע שנים הוא מהלך על חבל דק: כלפי חוץ הוא אחד מנערי היטלר, בעוד שבתוכו פנימה הוא לא שוכח את יהדותו ומתייסר בדבר גורלם של בני משפחתו. 
כדי להצליח בדמות שהוא משחק עליך להצטיין כנאצי צעיר. לשם כך עליך לשמור על כללי הפנימייה המחמירים, ללמוד היטב את תורת הגזע של היטלר ולהישמר בלי הרף פן זהותו תתגלה, דבר שיגרום לשליחתו המיידית למחנות המוות. 
סיפור מותח ומאלף, כמו שרק המציאות יכולה לרקוח. 


וואו. הרבה זמן לא הייתי פה. מקווה שהחופש עבר לכולם בנעימים, ושהחזרה ללימודים לא הייתה מדכאת מדי. אבל אל דאגה- יצאו המון ספרים טובים לאחרונה. באמת, תבדקו!

אבל מה שאני קראתי בחג יצאה וקרה דווקא מזמן, אבל לא פחות רלוונטי להיום. אני יודעת שהרב אומרים 'ספר על השואה? לא תודה' אבל זה כל כך חשוב לקרוא את זה, ומרגש כל פעם מחדש לראות מה העם שלנו עבר. 

הכתיבה של שלמה פרל הפליאה אותי- איזו עברית יפה!! יכול להיות שאני סתם מתלהבת כי אני דוברת אנגלית מלידה, אבל וואלה באמת היה מקסים לקרוא בשפה הזאת. ומבחינת העלילה- זו לא סיפור זוועה של אושוויץ. המסע של שלמה ייחודי בכך שבילה את שנות המלחמה בפנימייה לנאצים. בחיים לא שמעתי דבר כזה, והבנתי שהנס הזה קרה רק לו. הוא מספר על מרוב שהוא שיקר על זהותו, הוא התחיל להאמין בזה. זה מצב פסיכולוגי מרתק, ולו רק בשביל זה אני ממליצה. 

חוץ מזה, הספר די דק, ולכן יכול להתאים לך אם את/ה לא אוהב/יכול לקרוא כל כך הרבה. הוא גם מרחיב ומדבר על תקריות מדהימות ממש עם האנשים שבילה איתם במלחמה כשהוא פגש אותם כיום.

אז בקיצור- לך על זה! ספר מותח ומזעזע, מדהים ומרגש.

ללא קשר, אני ממש חייבת שם נורמלי לבלוג הזה אם אני מתכוונת להתחיל להשקיע בו. הצעות יתקבלו בשמחה:)
חג שמח!
אסתי

תגובות

רשומות פופולריות